Пазител на светлината заменя лечителя в Skyforge


Нова статия бе публикувана на българския фен сайт на Skyforge. Тя е посветена на ролята на съпорта, който заменя лечителя в играта. Класическата роля на лечителя е част от жанра MMORPG. Разработчиците в Skyforge обаче са се отказали от нея. Защо?

На този въпрос отговаря Дмитрий Бородин от екипа, занимаващ се с разработката на играта.
Обикновено healer-ът се занимава с това да възстановява HP-то на своите съюзници и в частност на танка. Това въобще обаче не се връзва с основните идеи на екшън комбата, смята Бородин.

Самото наличие на ролята на лечителя води до появата на много проблеми в играта. За да не му е все едно, кого лекува, в играта тряба да има защитни характеристики, голяма част от които, притежава танка. Това поражда двойно усилване на лечението: с увеличаване на характеристиките на героя става все по-сложно да нанася поражения, а лечителят може да му възстановява все по-големи обеми здраве. В същото това време героите, нанасящи поражения, нямат подобно двойно усилване, поради което възникват проблеми с баланса.
PvE също страда от наличието на лечител. Описаното двойно усилване, макар че отделя танковете от останалите роли в групата, самият танк не чувства това. Често неговото "танкуване" се свежда до бинарна ситуация: или неговите и тези на лечителя съвкупни характеристики стигат, за да сведат до нула пораженията от боса, или не. Ако е не, то убийството на боса става невъзможно. Ако да, то се сблъскваме с поредня проблем, породен от лечителя - потенциално, безкрайна издържливост на рупата в оя с боса. Имайки такава безкрайна издържливост, можете да притежавате и малки количества поражения, за да победите противника. Просто, ще ви трябва повече време, когато нанасяте по-малки поражения. За да победят тази безгранична издържливост, разаботчиците прибягват до различни странни механики. Например, след определено време, босът внезапно започва да нанася огромни поражения, не давайки шанс на лечителя да компенсира с уменията си.

Именно заради това се отказахме от ролята на лечителя в Skyforge, заявява Бородин. Възможноста да се лекуваш в боя няма да изчезне, но ролята, посветена изключително на лечение, отпада. Вместо него създадохме ролята на поддръжката - своеобразен режисьор на боя, който ще бъде незаменим за всяка група. Съпортът ще взема важни решения, от които зависи изхода на боя. Той може да помага на групата си, защитавайки съюзниците си и отслабвайки враговете си, раздавайки офанзивни бонуси. Например, класът "Пазител на светлината" притежава умения "Неприкосновена преграда", което може да направи цялата група неуязвима за определено време (няколко секунди). Трябва да се отбележи също така, че някои съпорти, играейки в група, могат да се фокусират само върху съюзниците си. Базовите атаки на Пазителя могат да бъдат насочени към съюзника. Тогава той няма сам да нанася поражения, но ще увеличава изходящото количество на нанасяните поражения на своя другар в боя.

Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Публикуване на коментар