Blade and Soul е една от игрите, които мнозина очакваха дълго да се появи на западния пазар. Това обаче така и не се случи. Така тя се превърна в едно, дългоочаквано MMO, което остарява преди да сме го видели.
Колегите от MMORPG Новини са успели да пробват тази игра и споделят впечатленията си от нея. Публикуваме ревюто им с тяхното разрешение:
Blade & Soul е екшън ориентирана игра с много бърза и динамична, бойна система, в която е нужно да се прицелваш също като при шутърите. Персонажите са по източно привлекателни и секси. Някои даже я причисляват към игрите за възрастни. Не, и дума не става за порнография или някакви извратени забави. Героите са с красива външност и привлекателни облекла, създадени с дизайнерско майсторство и вкус.
Сюжет
Сюжетът е типично далекоизточен в стила на филмите за китайските бойни изкуства. Героят ви отива да изучава таен, боен стил при майстор по бойни изкуства, чиято школа макар и непопулярна, притежава тайни знания. Още в самото начало обаче, учителят ви е убит подло от бивша ученичка, която го е предала. Повече няма смисъл да разказвам, тъй като ще ми е необходима книга, за да опиша сюжета. В играта доста подробно се разказва историята посредством дълги видео интродукции, които може просто да пропуснете, натискайки клавиша Esc.Графика и звук
Релийзът на Blade & Soul в Корея се състоя през 2012 г., което не е достатъчно отдавна, така че може да се насладите на графиката, която е доста добра. Озвучаването също си заслужава. Когато стоварвате топора си върху земята със скок, чувствате огромната сила на удара, предизвикващ земетресение. Сетингът е типично далекоизточен, все пак разработчиците са корейци и твърдят, че са черпили вдъхновение от културите на Корея, Китай, Монголия, Тайван и т.н.
Къстомизация
Къстомизацията е на повече от прилично равнище. Все пак вече имаме примерите на игри като Black Desert и BLESS, където нивото е вдигнато много високо, но те пък още не са излезли.
Разполагате с всички екстри, ако сте фен на разкрасяването на героя си. Можете да избирате различни видове лица, коси, цветове, ръст, да оформяте вежди, форма на очите, форма на тялото, дължини на крайници и т.н.
Раси и класове
В играта са представени четири раси - Gon, Jin, Kun и Lyn.
Gon са високи, силни, жизнени и доста разрушителни. Те са наследили тези си качества от своите предци - Драконите. Не случайно един от предвидените класове за тази раса е именно Разрушителя (Destroyer). Другият клас, за който може да играете, е Kung-Fu майстор.
Jin
Jin са малки анимешни герои, но не по-малко смъртоносни. Те са "универсални воини", въплъщаващи духа на Черната костенурка и са изкусни в близкия бой. От тази раса произлизат хитрите асасини, смъртоносния Blademaster и любителите на бойното изкуство Kung-Fu.
Kun
Тайнствените Kun се отличават с природна красота, грация и достойнството на могъщия Феникс. Те са предани на реда и хармонията. Тази раса е предназначена за женски герои, демонстриращи силата на природата над войнствената цивилизация. Те могат да бъдат майстори на меча Blademasters, но им подхожда и магическата роля на Forcemasters.
Lyn
Тази раса прилича точно на плюшени играчки. Изглеждат мили и безобидни като малки дечица.
Lyn предпочитат да бъдат Summoner, но някои от тях поемат по пътя на управлението на природните стихии и стават Forcemaster, а трети грабват меча и се превръщат в другие Sword Master Lyn.
Assassin - истински убиец. Ударите му са точни и смъртоносни. До последната си секунда жертвата му не разбира, какво я очаква. Асасинът притежава много техники, за да обезвреди всеки противник. Резултат за тях е по-важен от средствата и за убийството те ползват различни средства - отрови, капани, шурикени, нападат в гръб, а после се крият. За тях понятията чест, достойнство, морал и съвест нямат значение. Значение има само крайната цел - да нанасе смъртоносния си удар.
Blade Master се специализира във владението на меча. Скоростта и точността му позволяват да нанесат смъртоносна контраатака след успешен блок. Той владее и множество комбинации от различни техники. Blade Master използва стойката Quick Draw, от която извършва своите стремителни, точни и силни удари. Той може да размножи меча си, превръщайки го в летящи остриета, които атакуват противника от дистанция.
Destroyer - зад грубата сила и огромния топор стоят отлични бойци, които са еднакво добри както в дуели, така и срещу тълпа противници. Той е добър партньор за всяка една група заради добрите си контролни умения.
Forсе master е магически клас, владеещ силата на стихиите. С лед замразява врага, след което го изпепелява в пламъците на огъня, а взрив от тайнствената енергия Чи подхвърля противника във въздуха.
Kung-Fu Master - използва като оръжия ръцете и краката си. Повечето му умения са навързани в комбинации. Юмруците му са "облечени" в ръкавици или боксове, с които чупи костите на противника. В дуелите е превъзходен боец, но против група му е трудно. Да се играе с него е трудно, но затова пък е предизвикателство да овладееш комбинациите му, които му се предлагат за всяка една ситуация от боя. Играейки за този герой трябва да притежавате бърза реакция.
Summoner - названието подсказва, че този клас ще призовава питомец. В играта компаньона на съмонера е котка. Призивателят използва различни магически умения както с пряко действие, така и АоЕ (Area of Effect). Той може да привлече враговете към себе си, а котката ги атакува, докато собственикът й ползва контролиращите си умения. Този клас е подходящ за играчи, нямащи опит с подобни игри. Сложността му е оценена на 2 от 5.
Sword Master Lyn е малък, сладък и нанася удара си със скоростта на вятъра, пронизва с меча си като мълния. Те не са обучени да блокират ударите като BladeMaster, но те имат магически умения, предназначени да атакуват множество противници.
Лично аз избрах Разрушителя. Той притежава жизненост и е трудно убиваем, а и се справя отлично с много противници, което ми помогна да напредна по-бързо в играта.
Честно казано надали щях да се справя с асасините или блейдмастърите, а още по-малко с кунг-фу майсторите, за които са необходими много бързи реакции. Имах и друг проблем - пингът ми бе меко казано отвратителен и не можах да се насладя напълно на динамиката на боя. Задействах уменията и комботата, но анимацията се задействаше секунда след това, което при такава екшън ориентирана игра си е чиста мъка.
Бойна система
Бойната система както стна ясно е non-target, т.е. трябва да се прицелите с прицела си на екрана, а не тъпо да маркирате целта с Tab-а. Ако пропуснете целта, просто няма да попаднете. Уменията ви се развиват с напредването по нивата и се "навързват" в комбота. Така например ако сте повален, можете да избирате, как да контраатакувате. Разрушителят например, след като повали противника си, може да избере да го грабне и да го запокити или пък да го блъска в земята определено време. Уменията и комботата трябва да се изучат добре и да се тренират, за да се придобият добри реакции. Все пак прицелът не е точно като при шутърите, тъй като част от уменията бият по площ Area of Effect и дори да не сте прицелен точно, те засягат противника. Базовите скилове могат да пропуснат целта.
Подобряване на оръжията
В играта има добре развита обучаваща система. Постоянно преминавате обучения - по бойни изкуства, по подобряване на оръжия, инкрустирането им с камъни и т.н. Общо взето можете да инкрустирате оръжието си с камъни, даващи ви определени характеристики и да го усилвате, използвайки други оръжия от същия цвят (за виолетово оръжие трябва да използвате друго виолетово), чиято сила вграждате в своето оръжие.
Екипировка
В Blade & Soul облеклото не играе роля - в смисъл, че то има чисто декоративна роля и не притежава характеристики. Тях можем да подобрим с бижутерия - обици, пръстени и огърлица. Важен е комплекта Bo-Pae, който се състои от 8 триъгълни парчета, всяко едно даващо допълнителни характеристики. Те се разделят и по цветове (бял, зелен, виолетов) като белият е с най-ниски показатели.
Групи
Прохождайки играта ви се предлагат различни инстанси или пък босове в открития свят. В близост до боса или пред подземието стои драконовиден стълб. Чрез този стълб може да подадете заявка за участие в група.
Локации
Лично аз очаквах, че играта ще е инстанс базирана, но не е съвсем така. Все пак преминавайки от една локация в друга се презарежда екрана, но като цяло те са достатъчно обширни и нямате впечатление, че преминавате през коридор. Не може и да се каже обаче, че играта предлага отворен, открит свят.
Заключение
По играта има още много какво да се каже. Например така и не изясних системата за крафтинг, която като цяло не е много сложна. Накратко, не ви се налага да стоите край някоя работна маса с часове и да ковете оръжия. Просто натискате L и създавате, каквото ви е необходимо. Героят ви може да изучи 2 професии за събиране на ресурси и две крафтърски, които са обвързани едни с други. Например, събирането на билки е пряко свързано само с алхимията и астрологията.
Лично според мен, това е отлична игра, в която може да си почивате от напрегнатия, работен ден. Няма нужда от излишни амбиции. Просто играете няколко часа и се чувствате добре в красивия свят в източна окраска. Екшън бойната система пък ви дава едно яко изживяване, чувствайки героя си като част от себе си. В китайската версия предлагат кеш шоп с вещи, предназначени за по-лека игра, но които не влияят на мощта на героя ви. На този сървър не проверих, как стоят нещата, но съдейки по изявлението, че е еквивалентен на китайския, то значи, че не е pay-to-win.
Задължително трябва да спомена възможността да летите в играта. Героят ви няма крила или други приспособления за летене, но може от голяма височина да скочи и с помощта на паузата да пикира във въздуха докато се приземи меко. През това време може да се наслади на гледката от птичи поглед.
Пробвайте я, заслужава си да убиете няколко часа в нея и да получите едно приятно изживяване, а защо не и да останете в нея по-дълго време.
0 коментара:
Публикуване на коментар