Какво е EverQuest Next и как ще промени света на MMORPG?


EverQuest Next ли? Що за игра ще е това? Сигурен съм, че много любители на онлайн игрите все още не са чули за тази предстояща игра или ако са чули са я пропуснали покрай ушите си, играейки във WoW или някъде другаде. Има други, които са открили света на MMORPG именно с EverQuest и EverQuest 2. Както и да е. 

Sony Online Entertainment реши да взриви всички с новината за бъдещата си игра. Разработчиците подходиха изключително амбициозно към анонсирането на проекта си и не спестиха пари за PR. Още не видяла бял свят, водещите геймърски издания я обявиха за най-добрата игра, а SOE тръбят, че тази игра ще измени света на онлайн игрите завинаги и едва ли не, безапелационо ще разбие пазара, където между другото се чакат също така амбициозни пясъчници като ArcheAge, The Elder Scrolls online, Black Desert Online и др. Конкуренцията въобще не е слаба, но SOE се готви да я отвее. Как? Какво именно в EverQuest Next ще спечели капризните вече играчи, пребродили не един или два виртуални свята? 





Променящ се свят 


Динамичният и променящ се непрекъснато свят ще е едно от оръжията в борбата с конкуренцията. Постоянството води до скука - еднообразни пейзажи, познати локации, населени с познати моби. Това няма да го бъде. Нещо повече. Разработчиците обясняват, че ако играете на даден сървър примерно половин година и решите да се преместите на друг, там нищо няма да ви е познато. Главният град може да не съществува. Статуята, която сте виждали на дадено място и ви е позната, няма да я има, а на нейно място може да има фонтан. Малкото селце, в което често се отбивате, за да си починете от играта, може да е диво място, населено с гадни орки. EverQuest Next ще е sandbox игра в пълния смисъл на това понятие, така че определено ще се поощряват играчите да се впускат в приключения, изследвайки огромния свят на играта, а освен това да участват във възстановяването му при определени ситуации. Така например град Halas няма да съществува по време на релийза на играта. Играчите ще трябва да създадат малко заселено местенце там и да започнат да строят първоначалните сгради на бъдещия град. Отначало те ще използват дървен материал за градежите си, но местните гоблини може да решат да ги опожарят. Тогава играчите ще трябва да създадат каменоломна, за да добиват камъни за строежите си. Следващия път обаче току виж гоблините се върнали с обсадни оръдия. Това ще доведе до военни действия, които ще създадат интригуваща сюжетна линия.





Разрушаем свят 


Е, те такова чудо нема и не може да има, казал шопа. Да, ама в EverQuest Next го има. Не ви е ясно, какво трябва да означава това? Всичко, което е свързано с думата разрушение ще присъства в играта. Удряте с топора си някоя скала и тя се разрушава. За разлика от други игри, тук всяко действие си има последствие. Т.е. тази скала няма да се възстанови автоматично след пет минути. Използвате някой от бойните си скилове и пробивате дупка в земята. Влезте в нея и копайте надолу, там ви чака нов свят или дънджън, а може би подземна пещера, пълна с гоблини и съкровища. На следващия ден като дойдете на същото място, може да откриете, че веднъж изпразнили съндъците със злато, те не са се напълнили, за да ги откриете отново и да приберете съдържанието им. Няма да намерите никъде игрална уикипедия с карти на лежащите съкровища, подземни пещери и т.н. В играта ще има съдържание, което ще се генерира процедурно и ще се появява само за известно време. По такъв начин един играч ще може да изследва някоя зона и съдържанието й дълго време преди въобще някой да стъпи на това място или пък тя можге да е останала неизследвана дълго време след релийза на играта. Друг пример, показан на презентацията на играта, е битка с бос. Босът удря мощно и земята под краката на групата, опитваща се да го убие, пропада. Бойният отряд попада в подземие, където ги чакат други опасности и още по-силен бос. Друг аспект на разрушаемостта ще е визуалния. Примерно, изстрелвате с обсадно оръдие камък в стената на противниковия замък. Вие ще видите в действителност, как той се удря и се разбива на малки парченца. "Снарядът" ви може да успее или пък да не успее да разруши стената. Това зависи от броя удари на едно място, както и от качеството на материала, с което е изградена тя.


>

Вертикален и хоризонтален свят 


Това наистина е една особеност, която не можем да видим в други игри. Свикнали сме да бродим из виртулания свят и даже да летим във въздуха. Тук, както вече споменахме, светът е разрушаем. Вземате лопата и копаете надолу. Навлизайки в подземните пространства ви чакат много изненади. Разработчиците не уточняват на какво ниво ще откриете съдържание. Навсякъде ще е различно. Може да се наложи да слезете на три нива под земята. Може да откриете нещо, а може и да не откриете. Дори и да откриете, то няма да вечно там. Друг може и да не види това, което сте видели вие. От Sony Online Entertainment уверяват, че в хоризонтална плоскост вселената ще е повече от огромна, а кото добавим и вертикалното изследване и поставеното там съдържание, то може да се каже, че играчът разполага с неизчерпаем ресурс на вдъхновение за игра и приключения. Променящата се обстановка и променящото се съдържание ще са елементи, които наистина биха премханали скуката от еднообразието. "Но това не е всичко", както казват в рекламите.

NPC (Non player Character) с напреднал изкуствен интелект 
Още нещо непознато? И как това ще ме привлече да си сваля играта и да играя в нея? В познатите MMORPG ролята на NPC-тата се свежда до това, да водят разговори с вас и да ви дават мисии за изпълнение. В някои игри стражите гонят и убиват играчи, убили други играчи в PvE зоните. В EverQuest Next те ще могат да влияят и на виртуалния свят. Разработчиците дадоха следния пример: Орките, които са програмирани да не се заселват в местности, където има много стражи. Защо Орките не обичат стражите? Защото гардовете постоянно ги преследват и ги убиват. Може това да ви се стори простовато, но поведението им има и своите следствия. Ако играчите попаднат в зона, гъсто населена с Орки, то ще им е нужно много време, за да ги изчистят. Те обаче могат да ги подмамят към някое селище, откъдето да повикат на помощ гардовете. Избивайки Орките около града, Стражите в бъдеще сами ще започнат да изпращат своите отряди дълбоко в дивите местности, тъй като вече ще знаят, че там е населено с Орки. Всички тези събития може да станат резултат от индивидуалните действия на един играч или на цяла група. След време обаче никой не може да ви обещае, че местността, която сте прочистили от Орки, няма да бъде нападната от други същества, къде-къде по-зли и по-опустошителни от тях.



Мултиклас 


Друга особеност на играта е възможността за мултиклас. В началото всеки разполага с осем класа от чист вид по избор. Впоследствие може да се съсредоточите над развитието на един от тях или пък да комбинирате уменията им, развивайки героя си така, както ви приляга на вас. Това не означава, че екрана ви пред вас ще е пълен с клавиши, където да разположите всичките тези умения. Не. Там ще имате осем горещи клавиша. Разполагайте на тях тези умения, които ви трябват.


Стимулиране на креативността 


Друга особеност на играта ще е стимулирането на креативността на играчите. Всъщност игрите са две. Ако приемем, че EverQuest Next е крайния продукт, т.е. мястото с виртуален свят за активна игра, то преди това ще излезе EverQuest Next Landmark - игра, свързна с втората, разполагащ с необходимия инструментариум играчите сами да построят своята вселена. Вземете си едно парченце от него и го превърнете в рай-постройте селище с къщи, обзаведете ги дори, разположете крепостна стена. За това са ви необходими ресурси - напарвете каменоломна и добивайте камък. Чрез Player Studio играчи с дизайнерски усет ще могат да създават оръжия, екипировка, мебели и какво ли още не. Ако разработчиците харесат проектите ви, ще ги внедрят в играта.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара:

Публикуване на коментар